Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Ida Lundgren - 9 juli 2011 23:43

Hejsan svejsan, här är det andra inlägget från mig :)

Idag vaknade jag klockan 12 som vanligt och gick ner till mamma och pappa för att visa att jag överhuvudtaget levde. Sen var jag och pappa nere i Grästorp, jag hyrde film och köpte godis till min ensam-hemma-kväll, pappa var och hämtade farmor och farfar som skulle med hem och fika lite. Jag stannade inte hemma länge, för jag kände min översociala sida ta stor plats i mitt huvud. "JAG MÅSTE VARA LITE SOCIAL"!!! Jag åkte till Skogshyddans café, där Marie hade cafét denna helg. Det tog inte länge förrän någon fråga om vi var syskon, vilket vi faktiskt inte är. Men det var inte första gången någon fråga detta. Jag fick även hjälpa till lite, men det hade jag inte några problem med. 

Väl hemma cyklade mamma och pappa iväg till ett par vänner och min ensamma kväll började. Jag hade hyrt "Trassel" och M&M's. Men jag hade inte det suget att sitta och titta på film, så jag ringde alla i min telefonbok, men ingen nappade. Jag tog mopeden hem till min förradetta pojkväns bror och se om han var hemma, vilket han naturligtvis inte var. Jag satte mig ner och kom på min kompis Helen, som inte bor så jättelångt ifrån honom, kanske ville ha lite sällskap denna lördagkväll. Jag kommer ihåg numret i huvudet och slog numret, men inget svar. Nehe.. Nu tar jag mopeden och åker hem till henne i alla fall, då är det bara att åka tillbaka och då har det ändå gått en timme. Men jag ringde när jag kom till Flo's kyrka och från ingenting, så svarade hon :) Då far man hem till henne och drack te och såg regnet forsa ner från himlen och jag tänker bara "HELVETE!" Men det gick bra, nu sitter jag ensam i sängen och har tittat på "Trassel". Nu går det en musikdokumentär om Queen på tv:n. Synd att mamma inte var hemma, för hon hade faktiskt tittat på det här. Mamma älskasr Queen. I 50 års present förra året gav vi henne biljetter till Killer Queens. De var faktiskt bra, men självklart inte lika bra som orginal. 

I morgon ska jag inte göra någonting, kanske åker och är barnvakt till Maries underbara barn, men det är bara om jag har lust. Funderar att ha en riktig slappdag. Nu blir det sängen som gäller, tills mamma och pappa kommer hem. Bästa tv:n är i vardagsrummet och jag ligger i mammas och pappas säng för att ligga bekvämt :) Jag har det inte alls dåligt. Jaha.. Det var allt för idag, folks. Ha det så bra, så skriver jag i morgon igen. Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards